HONDA CRF450R 2017

Vývoj modelu HONDA CRF450R pro rok 2017 probíhal v těsné spolupráci s týmy HONDA AMA a MX GP. Cílem konstruktérů bylo, aby byl stroj nejrychlejší na startu, v čele na 1. zatáčce, a aby dokázal dosahovat nejlepších časů v jednotlivých kolech. S novým motorem, jenž disponuje o 11 % vyšším maximálním výkonem a jenž je spojen s podvozkem, který tento výkon dokáže využít, je CRF450R 2017 silnější, ostřejší a důraznější. 

Nová hnací jednotka využívá inovativní technická řešení na straně sání i výfuku. Rovné sací vedení velkou měrou snižuje odpor vzduchu a zlepšuje účinnost spalování. Na straně výfuku se výfukové potrubí dělí blíže motoru, což umožnilo zvýšení kompresního poměru ze 12,5 na 13,5. Právě vyšší kompresní poměr je hlavním důvodem vyššího výkonu.

Vzduchová vidlice KYB byla nahrazena inverzní 49mm vidlicí Showa s ocelovými pružinami, jež je odvozena od závodních dílů dodávaných MX závodním týmům v japonském šampionátu. Hlavní podélníky hliníkového rámu jsou nově zkosené, což přispívá k lepší stabilitě a trakci, CRF450R pro modelový rok 2017 navíc přichází se zcela novou geometrií: má kratší rozvor, kompaktnější kyvné rameno a upravený sklon přední vidlice i závlek. Díky detailům, jako je lehká titanová nádrž nebo snížené horní upevnění tlumiče, má stroj níže umístěné těžiště. 

Zcela nové plasty zajišťují mimořádně efektivní aerodynamické vlastnosti, zatímco hladké „organické“ tvary poskytují jezdci naprostou svobodu pohybu. Plasty jsou opatřeny fólií s grafikou, která podtrhuje vizuální atraktivitu stroje a zároveň zlepšuje odolnost plastů před poškozením. Poprvé je jako volitelné příslušenství nabízen elektrický startér.

 

Technické informace: 

Zdvihový objem: 449,7 ccm
Max. výkon: 43 kW (8000 ot. za min)
Max. kroutící moment: 50 Nm (5500 ot. za min)
Provozní hmotnost: 110,6 kg
Výška sedla: 960 mm
Objem nádrže: 6,3 L